Andra Advent

Ååh, nu tänder vi ljus och öppnar våra hjärtan för denna härliga högtid! Eller?
Har inte ens släpat fram en ljusstake.. Mitt hem ser just nu ut som på vilken annan dag på året som helst. Kanske till och med lite stökigare än vanligt, men i stort sett detsamma.
Även fast jag inte är ett stort fan av julfirandet eller högtider över lag kan jag inte låta bli att känna mig stressad som fan, trots att jag inte har någonting att stressa över. 
Julen för mig handlar mest om att göra alla andra nöjd, ge julklappar, äta hos släkten och spela överentusiastisk när tomten kommer. 
Lär väl bli att jag jobbar på själva julafton eftersom alla av olika anledningar verkar ha planer att fira vare sig före eller efter jul, skönt ändå det. Att man kan få andas lite emellan all julglädje. 
 
Nu ska jag sluta låta som en sån bitterkärring och preppa lite för kommande vecka. 
 
Tjim!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0