Långa dagar

Tittar jag tillbaka så känns det som att veckorna flyger förbi men kan ändå inte låta bli att känna att dagarna kryper fram. Inte långt kvar till jul nu och skönt är väl det, få den biten gjord och gå vidare med ett nytt år fullt med nya drömmar och mål.
Kan ibland känna att jag förlitar mig på tiden alldeles för mycket, som om det inte spelar någon som helst roll vilken uppgift jag skulle ta på mig så skulle tiden iallafall räcka till.
Förr kunde jag inte göra minsta grej utan att vara helt organiserad och veta exakt hur jag skulle gå till väga och nu är det som att jag inte ens bryr mig om vilka ansvar jag tar på mig, för jag intalar mig ändå bara att det kommer lösa sig så småningom.
Till en början tyckte jag det var skönt att slippa vara en sådan rutinmänniska men nu kan jag verkligen sakna det. Nu när jag inte har någon som helst ordning. Men det är ju inget att deppa över, vill man något här i världen så är det bara att kämpa för det. Vill jag få mer ordning i kaoset så är det bara att jag går in för det. 
Så den nya planen är alltså att få en mer organiserad vardag, hur jag nu ska kunna uppnå det har jag ännu inte helt klart för mig men jag ska nog komma på ett sätt. Fram tills dess så får man väl helst enkelt försöka och anstränga sig så gott det går. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0