ONDSKAN

 
Har äntligen kunnat börja med andra läsloggen nu. Har alltså läst två femtedelar av boken ondskan. Har alltså över hälften kvar innan jag slipper skiten. Gaaahh... Vems idé var det att just ondskan ska läsas av varenda svensk unge? Vad har den boken som är så viktigt att alla får chansen att läsa? 
 
Tydligen så har Jan Guillou´s ondskan något betydligt viktigare att förmedla än andra böcker så som Krig och fred av Leo Toystoy, The greatest show on earth av Richard Dawkins, Djurfarmen av George Orwell eller Anne Franks dagbok för att bara nämna några få böcker som Guillou´s "brillians" tydligen triumferar över.. 
 
Har dock kommit fram till ett system som hjälper mig att ta mig igenom boken och det är att jag tvingar mig själv att läsa just ondskan varje kväll och tänker att det spelar ingen roll om det blir 1 eller 50 sidor på en kväll, bara jag läser lite varje dag. Har väl hittills funkat trots att det finns många andra böcker jag hellre skulle råda folk att lägga tid på att läsa. 
 
 
Stefan
2013-12-29 @ 17:39:24
URL: http://www.stefann.blogg.se

Tycker ändå att Ondskan är okej, nog finns det många sämre? Dessutom är den lättläst så det är en utmärkt bok om man vill blanda sin läsning och läsa till exempel brott och straff samtidigt. :)

Svar: Visst finns det många sämre böcker, men kan inte riktigt förstå varför just den boken när skolan har chansen att få oss att läsa en bok om vilket samhällsproblem eller moraliskt dilemma som helst och ändå väljer de Ondskan.. >.<
epiicnoob.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0