DRÖMMAR

Det är bra konstigt hur sjuka drömmar man kan ha och ändå inte inser för stunden att det inte är på riktigt. Jag drömmer ofta om krig, naturkatastrofer, att jag blir jagad av någon eller rent absurda saker som att jag måste döda ett barn för att själv kunna överleva. Att jag inte i en sådan dröm kan se att det omöjligt kan vara verkligt. 
 
Vaknar ofta på nätterna av att jag gråter eller försöker ropa på hjälp och är nästan alltid kallsvettig på morgonen. Förstår inte varför. Vissa säger att det är det undermedvetna som kan ge mardrömmar, men det har hållit på såhär i många år, drömde redan som liten om att jag var tvungen att få ut min familj ur huset innan någon bröt sig in och dödade oss, så jag kan inte tänka mig att det skulle vara något sådant. 
 
Har dock hittat en sak som funkar för mig, sömnhypnos. Hittade en kvinna som heter Jody Whiteley på youtube och det funkar verkligen för mig! Det får mig att somna in fort och av någon anledning drömmer jag inte heller lika hemskt när jag lyssnat på det när jag ska sova. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0