FARSDAG

Idag är det andra söndagen i november månad och därför alltså farsdag här i Sverige. Får mig bara att tänka på min egen pappa som jag inte träffat sedan jag var några månader gammal. Tänkte att jag skulle dela med mig av det här och vilken dag passar då bättre att göra det på än den dag som handlar om att fira bra fäder?
 
Tog kontakt med min pappa när jag var 18, kände att det var dags att prata med gubben. Ringde honom och det var hans sambo som svarade. Utan att presentera mig som hans dotter så bad jag om att få prata med Kent och efter viss tvekan så lämnade hon över luren till honom. Efter en timmes stelt samtalande om mitt liv och varför han aldrig hört av sig så avslutade vi iallafall samtalet med att han lovade att höra av sig och att jag försäkrade honom om att jag inte hade någonting emot honom trots att han inte hört av sig på alla dessa år. 
 
Fyller 20 år om en månad och har fortfarande inte hört något från honom. När jag berättar detta för folk så tittar de på mig som om jag borde börja gråta eller skrika av ilska, men så känns det inte.
Det jag tror, och det som på många sätt känns som att det stämmer när jag får höra om hur han var som person, så tror jag att jag är mer lik honom än vad jag är någon annan släkting och plöstligt kan jag förstå att han inte finns här.
 
Jag har själv en förmåga att stänga av och lägga känslor och ansvar åt sidan för att jag helt enkelt inte vill eller vågar ta itu med det för stunden, sen tar vardagen över och för varje dag som går önskar jag bara mer och mer att det jag lagt undan ska försvinna så jag slipper plocka fram det och göra något åt saken och visa mig själv sårbar. 
 
Så... Jag har aldrig haft någon pappa värd att fira på denna dag och även om jag haft det så har jag aldrig förståt idén med att ha en speciell dag att fira någon du älskar på (farsdag, morsdag, alla hjälrtans dag osv).. Men det ger ändå folk en chans att visa sin uppskattning och det är viktigt. Så till alla bra fäder där ute, grattis! och till alla er som har en pappa att fira just denna dag, ta vara på det och visa er uppskattning! 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0